tisdag 31 juli 2012

Dagens utmaning..

.. var att se till att hamna på rätt skolbuss! Något jag faktiskt lyckades med tillslut.. 
Min värdsyster började nämnligen skolan tidigare idag & då tänkte ja att jag faktiskt kunde ta bussen till skolan. Nr 4 en blå buss, det ska väl inte vara så svårt... Men när bussarna rusar förbi ner i backen så är det inte så lätt att hålla koll på vilken buss som är nummer fyra så efter att ha stoppat två felaktiga bussar så hittade jag äntligen rätt buss, trodde jag! 
Men när jag frågade om dtta var bussen till keira High school så får jag svaret "No sorry, that was the Bus To Keira.." Säger busschauffören & pekar på den buss som précis rusar förbi i full fart! Typiskt...
Men snäll som chauffören var kontaktar han den bussen på sin radio & ber den stanna, därefter kör han ifatt! Så inspringande i den nya rätta bussen för jag ursäktande (med den mest möjliga svenska brytningen) Förklara att jag är en nyanländ utbytesstuden från Sverige.. Haha som tur var så var denna busschaufför lika trevlig som den förra!

Hann tyvärr inte ta några bilder under mitt lilla bussäventyr så här får ni en bild från ungefär där min busshållsplats är! :)




Idag såg jäg även min tredje speindel någonsinn här i Australien samnt några vilda färglada fåglar som satte sig på vår balkong!'


Minnst en gång i veckan har hela skolan samling på skolgården, i perfekta led i bokstavsordning & längst fram står rektorn & pratar om det tex är några nyhet osv. Och varje morgon har träffas ens "ursprungsklass" i ett klassrum och så går läraren igenom om det är något viktigt att veta inför veckan. och så tittar de så att alla bär den korrekta skoluniformen. Men ibland kan det bli ett extra samling på skolgården på någon utav våra raster, om tex rektorn tycker att några har skräpa ner på skolgården! Då får alla samlas och lyssna på vad rektorn har att säga.. Idag samlades vi inte bara en gång utan tre!!! haha & det bör tilläggas att jag aldrig varit på en renare skola & att somliga säger att rektorn är pedant.. Men iallafall lunchrasten blev kort idag! Det är inte så hemskt som det låter haha! men lite kyligt var det att sitta på skolgården en vintermorgon som denna ;) 


Blev en promenad idag också! jag förundras hela tiden av hur vacker det är här, vart man än vänder sig! Havet på ena sidan & berget på andra!

Godnatt! 

2 kommentarer:

  1. Hej, ville bara säga att din blogg är supergrym :) Absolut den bästa om australien jag har hittat. Älskar att du uppdaterar så ofta med inlägg som är jätteintressanta :D Fortsätt så :) HA Så jättekul på ditt utbytesår!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!!
      Vad glad jag blir av att höra det! Hoppas du vill fortsätta följa min blogg då! & ställ gärna frågor!
      Kram Emma!

      Radera

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM