onsdag 4 juli 2012

Världfamilj nr 2!

I går natt fick jag ett mail från min andra värdfamilj!!!!
Tidigare hade jag ingen aning om hur många värdfamiljer jag skulle ha och vilka de andra värdfamiljerna skulle vara! Det enda jag visste vara att det är vanligt att man har mellan 3-4 värfamiljer under sitt utbytesår.  Och det verkar som om jag ska ha fyra familjer! Spännande!
Det som är lite synd är att jag bara kommer bo tre månader hos varje familj, men och andra sidan kommer jag att få lära känna fyra olika familjer och ta del av deras vardag och kultur! Kommer ju få ut mycket mer av mitt utbytesår än om jag bara hade varit hos en familj, så det ska bli skitkul!

Iallafall, fick ett oändligt lång mail från min värdfamilj nr 2! Först slrev värd mamman ett lång mail om hela familjen, om skolan, Wollongon deras intressen osv. Sen kom en del som min värdbror (kommer ha två värdbröder som bor hemma! en i min ålder & en som är sju, sen en som är 21 och flyttat hemifrån.) skrivit, han berättade om sig själv och lite om skolan och så och där efter hade värdpappan också skrivit en hälsning.



De bor ungefär 15 minuter med bil från min första familj i själva Wollongong. Med endast fyra minuters gångavstånd till två fina stränder och en ungerfär lika lång promenad åt andra hållet, för att komma in till själva staden! Spännande!
Och det ska bli kul att bo i en riktig storstad!!! Wollongong har ungefär 300.000 invånare! Vilket är betydligt mycket mer än Vetlanda och ungefär lika mycket som Malmö komun har!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM