måndag 30 juli 2012

TOUCH FOTBALL

Ikväll har jag varit på mitt första Touch-fotbollsmatch någonsinn! Det är unegfär som Rugby men man får inte tacklas, utan istället Touchar man varandra typ! haha kan inte reglerna så bra men det var roligt att kolla på iallafall! Det Keiras skollag som mötte ett annat lag i the Grand final! Men tyvärr kom Keira tvåa! Det var tre tjejer som jag brukar sitta med på lunchen som spelade så de frågade om jag ville komma! De är jättegulliga & på torsdag ska vi nog åka till Wollongongs köpcenter på kvällen! 
Om jag var redo för den Australiensiska vintern! Hade på mig strumpbyxor, jeans, linne, långarmad, luvtröja, jacka, vantar & converse... och ändå frös jag som bara den! Förmodligen för de sjukligt kyliga vindarna som kommer från havet Brrrrrrr! 

 Imorgon vänatar en annan skodag! Ska bli roligt för imorgon har jag många roliga ämnen om jag inte minns fe! Jag och min värdfamilj har planerat upp lite helger och sånt för utflykter & jag längtar så till två av dem kommer bli helt underbart!!! Men jag avslöjar inte vad vi ska göra än.. ;) puss & godnatt! 

 Synd att inte vårt skollag vann jag tycker iallafall dom var bäst! och SYND att inte vi har touch fotboll i Sverige!


VI HAR OCKSÅ VINTER! Brrrr va kallt det var! Tror jag har tagit med för lite varma kläder! ska nog köpa mig en mössa! Men snart våras det här också & när de första badvakterna tittar fram DÅ närmar sig sommmaren! 

2 kommentarer:

  1. Åh, vad svårt för mamma att höra att du fryser!Jag
    som alltid tjatar om att ta på varma kläder...
    Kan du låna något så länge? Puss och kram

    SvaraRadera
  2. haha jag mår bra! lånat lite extra tröjor och vantar och ska köp mej en mössa! kram och puss

    SvaraRadera

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM