måndag 9 juli 2012

AUSTRALIA


Hur kommer det kännas att stiga av planet efter över 20 timmars flygresa? i ett nytt land, på andra sidan jordklotet, där jag för tillfället inte känner en ända person av de 19,2 miljonerna som bor där, i ett land där jag ska tillbringa ett helt år av mitt liv, där de inte kan svenska, alls, och i en familj jag aldrig träffat.. 

Det kan inte bli mer spännande!!!

Just nu har jag ju inte en blekaste aning om hur mitt år kommer att se ut, vad jag gör om 2 veckor, 3 månader eller om ett halvår.. men vad jag vet helt säkert är att jag om ett år vid den här tiden inte kommer att ångra en sekund att jag tog denna chans! 
Resa kan man ju alltid göra, men att få chansen att bo i en familj ta del av deras livsstil och vardag, gå på ett High school & leva som en riktig Aussie, är något man går miste om när man bara reser & turistar i ett land. Så det här kommer nog verkligen bli en oförglömlig upplevelse!!!





2 kommentarer:

  1. Det är SÅ coolt att du gör detta Emma. Stor lycka-till-kram från mig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska verkligen bli spännande! Tack så mycket fina du! :) Kram!

      Radera

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM