söndag 22 juli 2012

weekend

Igår kände jag mig mer som mig själv igen! Verkligen skönt att inte gå runt som en zombie! Tog en sovmorgon & sen på förmiddagen gick min värdsyster & jag en promenad, vi gick ner till stranden & upp på en hög klippa med en jättefin utsikt! Spelade Rockband med min värdbror & värdpappa (de spelade på expert level med typ riktiga instrument & jag satt där med värdensminsta keyboard på beginner level & var sååå dålig! Men roligt var det iallafall!) På kvällen gick vi ut och åt på en kinarestaurang, såg på film & där efter spelade vi kort.



Idag åkte vi till en shoppinggalleria, där jag köpte skor till min skoluniform. Man måste ha svarta skor i skinn, vilket känndes så fel för mig som inte går en meter utan converse i vanliga fall. Men dem jag hittade var jätte sköna & såg bra ut iallafall! När jag kom hem provade jag hela skoluniformen, och när jag tittade i spegeln kändes det precis som om jag var i Harry Potters värld och skulle börja min första dag på Hogwarts hihi känns så annorlunda att ha skoluniform, menjag måste säga att jag älskar min skoluniform! Det  ska faktiskt bli roligt att ha den! Haha mina syskon här tycker nog att jag är lite konstig som ser fram emot att få ha på mig min skoluniform och att gå till skolan! Den består iallafall av en grå rutig kjol, en vit blus & en marinblå stickad tröja med skolnamnet på. Eftersom jag ska gå i en senior class har vi vit blus och grå kjol istället för blå.

På vägen hem körde vi upp till toppen av bergen man åker ner för för att komma till Wollongong & det var en sånn otrolig utsikt!!!

På eftermiddagen bakade jag och min värdsyster Short bread, som är en typisk australiensisk kaka. Vi gjorde fina älgar av kakorna. Spagetti bolognese på italienskt vis var kvällens middag. Jättegott! & något som var så annorlunda var att de äter salladen efter de har ätit klart maten!





Nu ska vi se en film & sen måste jag sova, ska vara på skolan lite innan den börjar imorgon & så kommer någon student att visa mig runt! :)

Godnatt!







Vädret var inte lika soligt som första dagen, men ändå okej för att vara vinter, än så länge..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM