söndag 15 juli 2012

bästa vän,

Egentligen känner jag inte för att sitta framför datorn nu, alls! Skulle bara vilja ligga under tusen filtar med huvudet i kudden & gråta! Mycket hellre skulle jag vilja åka 20 minuter bort till min bästa vän och stanna där för alltid!

Det var inte lätt, snarare omöjligt att gå ur hennes bil när hon skjutsat hem mig, för sista gången på ett helt år!!!
Innan dess hade vi köpt med oss en stor kladdkaka & våra favoritsnacks & choklad som vi tog med ut till en sjö där vi satte oss i kvällssolen. Vi pratade & skrattade mest hela tiden & det kändes som om det var en helt vanlig kväll på sommarlovet, att vi skulle träffas imorgon igen, & dagen efter det och dagen efter det, & resten av sommarlovet, tills skolan börjar & då skulle vi ju ses varje dag. Men så var det ju inte...
Ikväll var sista gången jag får träffa, prata med & krama om min allra bästa vän på ett helt år! Usch tårarna tycks aldrig ta slut!

Inte någon gång sedan jag berättade min då stora hemlighet för över ett halvår sedan, har vi inte en enda gång kunnat fatta att vi skulle vara ifrån varandra så länge. Inte förens för en stund sedan, när vi svängde in på min gata och Elina säger "Det här är kanske sista gånger jag kör på den här gatan på ett helt år" Båda brast ut i gråt & jag kunde verkligen inte sluta gråta ville bara krama om min fina vän föralltid & inte gå ur bilen alls!

Elina har verkligen förändrat mitt liv, hon är min allra bästa vän & jag är så glad att jag har henne! Vi lärde känna varandra för tre & ett halvt år sedan, då vi firade nyår tillsammans. Efter det började vi va &    det var på sommaren vi blev riktigt tajta vänner. Sedan började vi i samma klass på gymnasiet. & sen dess har vi träffats i stort sett varje dag.  Med Elina har upplevt massor med saker,

Elina är speciellt, det finns bara en i hela världens som hon & det är jag säker på!
Hon gör mig alltid på bra humör & det är med henne som jag är mig själv mest av allt! Hon är bryr sig, hon lyssnar på allt jag har & säga, och är rolig & med henne kan jag prata oavbrutet flera timmar i sträck om allt möjligt. Hon är en sådan fin människa & jag är så glad att jag lärde känna henne nu & inte om fem , tio eller femtio år! Jag har haft enormt mycket tur som har träffat min bästa vän & soulmate redan nu! För om det inte hade varit så att vi lärt känna varandra då flr 3,5 år sedan är jag säker på  att vi stött på varandra någon gång i framtiden & blivit vänner då med det samma!
Elina du betyder så mycket för mig! & jag ser fram emot alla år vi har framför oss, med resor & spännande äventyr & upplevelser. & när vi blir för gamla för att gå (även om den dagen är oerhört långt borta & avlägsen just nu!) Så kommer du & jag hitta på massor av roliga & spännande saker då med!

Finare vän kan man inte ha! Älskar dig så mycket!

































Du & jag om 70 år ! 









Sitter& kollar på massor av bilder, medelanden & inlägg,

"DU är min bästa vän ! , Varje sekund, minut, lektion, skolodag, helg, alla lov, allla andra dagar, högtidsdagar, klämdagar, sjukdagar, födelsedagar, namnsdagar och när vi har gått i pension också för den delen ! Du är min bästa vän jämt :) ♥" 


"Idag var sista gången på ett helt år jag såg min bästa vän! Att ha henne 15 Sverige, 15569 kilometer bort känns hemskt och jag kommer sakna henne varje dag och minut! Att flytta så långt bort, så länge och till ett land hon aldrig tidigare varit i är inte många som vågar, hon är en förebild!
Emma, du är bäst♥" 





Hittade denna på internet & stämmer verklig!
"Sometimes in life, you find a special friend. Someone who changes your life just by being a part of it. Someone who makes you laugh until you can't stop. Someone who makes you believe that there really is good in the world. Someone who convinces you that there really is an unlocked door just waiting for you to open it. This is forever friendship. When you're down and the world seems dark and empty, your forever friend lifts you up in spirit and makes that dark and empty world suddenly seem bright and full. Your forever friend gets you through the hard times, the sad times and the confused times. If you turn and walk away, your forever friend follows. If you lose your way, your forever friend guides you and cheers you on. Your forever friend holds your hand and tells you that everything is going to be okay. And if you find such a friend, you feel happy and complete because you need not worry. You have a forever friend, and forever has no end."











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM