lördag 21 juli 2012

Im in AUSTRALIA!!!!!!!!

Nu har jag precis ätit min andra frukost här i AUSTRALIEN! kan fortfarande inte fatta att jag är här!!!
Alla familj här är jättesnälla!  
Men om vi börjar från början nu då! 
I onsdags åkte jag och min familj upp till Arlanda för att sova där. Vi hade em jättemysig kväll tillsammans och dagen efter åt vi jättegod hotellfrukost. Där efetr åkte vi till flygplatsen där det var 14 andra utbytesstudenter från Rotary  som också skulle flyga med samma plan till Bangkok. vi fick våra flygbiljetter, massor av info som var bra o veta inför resan &sen hade vi tid att säga hej då till familjen, mycket mycket mycket mycket sorgligt!


Efter det checkade vi in väskorna, min vägde 27 kilo! så klarade mig med tre kilo! Handbagaget däremot...
Köpte mina sista Maraboouuu & sen var det dags att gå på planet! Vilket stort plan! Det hade två våningar & en massor med säten! Alla utbytesstudenterna satt tillsammans & vi bytte runt säten lite hur som helst! Planet lyfte halv fyra på eftermiddagen tror jag det var &kort där efternär vi fått in middagen så var det sovdags tycket flygpersonalen, eftersom Bangkok är 6 timmar före Sverige! Men ingen av oss hade så lätt för att somna så vi spelade kort & pratade istället & gick några varv runt planet, provsatt flygpersonalens förstaklass stolar (som var sååå sköna!) Ända tills de upptäckte oss och skickade ut oss där ifrån!
Iallafall Jag vet inte hur lång resan var exakt men ungefär 14 timmar skulle jag tro! Känndes inte som det dock för tiden gick rätt fort & helt plötsligt skulle vi landa i Bangkok! Har aldrig varit i Thailand förut så jag såg verkligen fram emot att landa (även om vi bara hade knappt två timmar där & bara skulle befinna oss på flygplatsen..)
Två timmar gick fort!






Vi var tvugna att säga hej då till större delen av gruppen som skulle stanna i bangkok över dan för att senare flyga vidare till Brisbane, Perth, Nya zeeland osv.
Så vi fem som var kvar åkte tillsammans sista flygresan till Sydney.
Och denna gång hade alla en varsin tv skärm framför sätet! :D
Synd att jag sov nästan hela resan så hann inte använda den alls...

Väl framme på flyplatsen var jag rätt nervös över vad som skulle ske.. har ju kollat på gränsbevakarna & därför knndes det inte som det var så stor chans att jag & mitt bagage skulle klara sista biten in i landet.. meeen det gjorde vi absolut! Gick smidigare än jag trodde! Först stod vi i en kö där vi visade våra pass & visum, sen hämtade vi vårt bagage & där efter gick en liten söt hund & nosade på handbagaget!

När jag gick ut genom utgången kunde jag nästan med det samma se en grupp med människor le & vinka till mig! Där var min första värdmamma Megan, min andra värdmamma Debbie, hennes 9 åriga son Anton, Min Counselor & en Rotaryorförande.
De var så glada & kramade om mig & jag var så glad att äntligen få träffa dem!
Jag åkte tillsammans med min första värdmamma Megan, Debbie & hennes son till Wollongong. Resan tog ca en timma och under den tiden han lilla Anton räkna upp alla Australiens djur tror jag, så söt var han! Och även om jag inte kommer ihåg så många av djuren så höll det mig iallafall vaken!

Wollongong ligger mellan en mycket hög klippvägg & havet, så det var verkligen en fantastiskt utsikt när vi körde ner i Wollongong.
När vi väl var framme fick jag träffa alla i min första värdfamilj! Pappa Paul & mina tre syskon Blake, Chiara & Andre. Alla av dem var så snälla & de gjorde iordning lite te & där efter satt vi o pratade en stund innan det var dags för den utslagna gäspande nykomlingen att försöka sova!

Morgonen efter väckte Megan mig och sa att det var soligt ute, mina tolv timmars sömn känndes som högst tre & gäspande gick jag ut på altanen & chockerades av den underbara utsikten!!! Där åt jag min frukost & blev så glad när jag såg att de hade knäckebröd!!!



En stund efter det åkte Megan och jag in till Wollongong till min skola där vi fick ämnen att välja på & min skoluniform! Jag tycker faktiskt om den!! Det enda jag inte tycker om är att vi måste Svarta skinnskor som inte är så charmerande.. Men jag kommer ju inte vara ensam om att ha dem ;)

På kvällen åt vi en typisk Australiensik måltid, mycket mycket gott!
Därefter visade jag dem lite foton från Sverige & sen såg vi på en film! Jag kännde mig verkligen ovanligt pigg på kvällen, men på dagen var jag verkligen som en sovande Zombie & kämpade vartenda sekund för att inte somna...

Har ett helt dygn kvar att berätta om... men det sparar vi tills imorgon för nu är klockan kvart över tre här på natten & jag måste verkligen sova så att ja inte vänder tillbaka min dygnsrytm igen...

Sov gott!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM