onsdag 1 augusti 2012

Oh happy day!


Idag tog det betydligt längre tid att komma ut till frukostbordet om man jämför med igår! ( Då jag flög upp ur sängen när jag insåg att jag skulle vara vid bussen om en kvart, sprang ut i köket, redo i min skoluniform och allt... när jag inser att klockan är HALV SJU!!)  Idag hade jag Foto, mat & idrott &  sport! På idrotten spelade vi basket  halva lektionen men eftersom några av killarna i den idrottsklassen är lite omogna & beter sig som 5-åringar så fick vi inte spela sita halvan. Och tur var väl det, Basket är tycärr inte min starkaste sida, men jag får väl skylla på att jag är för kort! Haha
Efter det hade jag en till sportlektion & förra veckan hade jag klättring men idag testade jag på touch fotboll istället! Klättring var jätteroligt! Men jag räknade ut att om jag skulle ha det i ytterligare 7 veckor skulle jag behöva klättra varje vägg minst 20 gånger med tanke på att vi är där i 1,5 timmar varje gång.. + att det bara var jag och en till från year 11 och resterande 30 elever var i 10 års åldern.. Så min klättringskarriär från nu vänta, ett litet tag till! 
Touch var jätte jätte roligt! Det är precis som rugby, förutom att tacklingen är borttagen! Vi gjorde först lite övningar & sen gick vi igenom reglerna, innan vi spelade en match. Det var roligt, jag tycker om sporter där man får springa lite i!

 
Även om spenatsaken inte ser så god ut här, så kan jag lova er att den var det, den var alldeles varm, vilket var behövligt i denna kyla! Idag hade jag på mig: ett linne, sporuniformströja, långarmad tröja & skoluniformströjan i ylle! Winter is here!



Efter skolan tog jag på egen hand mig an utmaningen med bussen igen, gickt alldeles utmärkt & jag valde att gå av en tidigare station där alla mysiga beutiker och café finns. Strosande runt där i vintersolen en stund innan jag bestämnde mig för att köpa en spinatrulle som var jättegod! Därefetr gick jag in i en surfshopp som hade massa fina saker & killen som jpbbade där var såå söt! 


Om du står med ryggen mot havet så är detta min gata & jag bor till höger upp för en liten backe!

Efter min lilla promenade hem åkte min värd pappa & jag in till stan för att köpa en simkort till min telefon, som tills nu varit låst till tre i Sverige! För er som aldrig får tekniska saker att göra som man vill, förstår nog mig när jag säger att det tog mig hela kvällen att installera in detta nya simkort, och för era andra tekniska människor hoppas ja att ni förstår att alla inte har denna medfödda talang så visa lite medlinande! Min bror är föresten en av dessa talangartade människor som kan allt om teknik & hur man fixar saker så han brukar alltid få hjälpa mig. Ibland när jag inte får igång dvdn eller likande räcker det med hans närvaro för att det ska funka! Så sjukt! Även om jag testat 1000 gånger och det inte funkar och så när jag ska visa den 1001:a gången att det verkligen inte funkar.. så funkar det!!!!


Men det var värt all möda för nu kna jag smsa & ringa igen! Wihooo!



Tips till utbytesstudenter!
Se till att din telefon är upplåst innan du åker, så att du kan använda den till alla olika smikort när du är iväg! Jag valde att tanka ett kort varje månad och mitt telefonkortsmärke är amaysim, för 39 australiensiska dollar får du 4 GB internet, och obegränsat med samtalstid & sms! Pretty good! 
Men jag säger det en gång till! Åk inte iväg med en telefon låst till ett abonnemang! 




Min trädgård!

2 kommentarer:

  1. Härlig trädgård ser inte ut som vinter där precis..

    SvaraRadera
  2. Hej du jag har en några frågor :)
    1. Varför valde du jusst australien och inget annat land?
    2. Vilka länder valde du att du vela studera i?
    3. De står på rotary att man får en lite fickpeng, hur mycket är den
    Måste bara säga att jag älskar din blogg och hoppas att du svarar :)

    SvaraRadera

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM