onsdag 25 juli 2012

Keira High school

DAY 1

Första skoldagen är nu avklarad!
Och den gick jättebra!
Först fick jag sitta ner med rektorn, som var jättesnäll & trevlig! Jag fick visa vilka ämnen jag valt & så fick jag en "buddy", en tjej som också var i year 11 som visade mig runt och ser till att jag hittar överallt första veckan. Mina ämnen är Idrott, idrott och hälsa teori, bild, foto, engelska, hemkunskap, extra idrott & en extra sport!
  Först fick  jag ett papper som vi fick gå runt på skolan o låta alla mina blivande lärare skriva under. Det tog ett tag & där efter hade jag bara två dubbellektioner kvar! Visual art & English. Visual art verkar kul, men idag gick vi igenom kursplanen i typ en hel timma så det var sådär... English var svårt eftersom det var English advanced, men det får bli en utmaning! Och om det är för svårt går det ju byta!!
Så iallafall, jag var konstigt nog faktiskt inte nervös alls att börja i en ny skola där jag inte känner någon & där ingen kan svenska, men förmodligen för att allt just nu känns som om jag är i en helt annan värld. Liksom ALLT är så annorlunda så det känns verkligen som jag gått in i Narnia eller något ;)
Men alla är väldigt öppna här & många kom fram och pratade mig och var jätte trevliga!

DAY 2


Idag var min första lektion SLR, idrott som ska ha tre gånger i veckan. Idag var det dock teori och inte praktiskt, men det var roligt. Sen hade jag Food tec. Lektionen började med att läraren skäller ut några i klassen i typ tio minuter & sen intoducerade hon mig, men hade träffat de flesta av dem på andra lektioner redan.  Sen börjar vi laga mat, någon vegitarisk gryta, var roligt, men läraren verkar lite lustig haha! Sen hade vi rast, PDHPE som är som hälsa & idrotts teori (interesant!) Läser det också  tre gånger i veckan!  + att jag på onsdagar  har extra idrott där jag har valt... klättring!!! :D ska bli så roligt att testa!
Så man kan ju säga att jag verkligen ha fått ett sportigt schema!

Alla är snälla & hjälper mig hitta rätt till mina lektioner & idag på lunchen satt jag med ett tjejgäng som verkar snälla har vissa lektioner med några av dem & de flesta av dem spelar touch, som är som rugby fast man inte för tacklas så ska nog följa med och se deras final på måndag!
Sista dubbellektionen (Photography) var inställd men jag var kvar i skolan med de andra i den klassen & pratade med dem. Haha det är så kul att höra hur de tror att Sverige är!
"Does all girls walk around in bikini?" "Everyone has blond hair & blue eyes?" "Does it snow all the time?" Hahaha och vissa är verkligen seriösa med sina frågor!!!  Aja Loreen är visst poulär här med & spelas på radion!

Ingen bra Bild men här kan ni se ungefär hur vi ser ut i skolan! 

Här är mitt eget schema! Ser väldigt annorlunda ut om man jämför med det jag tidigare haft i Sverige..

2 kommentarer:

  1. Din skoluniform ser ju bra ut!!!! :D Har du sett min? Lång rutig kjol med vinröd stickad tröja ;) (bild finns på bloggen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi det känns som om jag är med i harrypotter! men jag gillar att ha skoluniform!!! :D hihi kram

      Radera

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM