söndag 15 juli 2012

Svenskt godis???



Chattade med min värdfamilj på facebook idag och passade på att fråga dem om vad man inte får ha med till Australien i matväg, har hör att det är väldigt stränga med vad man får och inte får ta med in i landet. Eftersom att Australien är en ö så vill de ju skydda sin flora & fauna från sjukdommar utifrån, deras ekosystem skiljer ju sig mycket från andra ställens eftersom det är en ö. De skickade en jätte bra sida som jag rekomenderar alla som ska till dit att kika in på, vore ju surt att få betala höga böter, eller få slänga allt gott godis :( .. Sidan hittar ni --->HÄR

.... Inte tillåtet med frukt, nötter, frön, matprodukter som kött osv. 




...Hoppas däremot att jag får ha med mig svenskt godis & knäckebröd är ju ett måste !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM