måndag 10 september 2012

SYDNEY!

Har ju glömt att visa bilderna från Sydney förra helgen, var alldeles underbart väder då så fick mycket finare bilder på operahuset än första gången vi var där och det smälte in i himmelens färg. Eftersom Ilvy inte hade varit i Sydney förut så gick mest runt i stan och tittade på alla typiska turistattraktioner, men det var verkligen mysigt! Så glad stämning, musik spelades lite här och var och vi stannade för att titta på när en trollkarl tröllade för massor av barn.. vilket slutade med att jag fick gå upp och hjälpa han med sitt finalnummer hahaha! 
Vi åkte båt genom hamnen & åt fish & chips!
Vilken härlig dag!




Ilvy & hennes Australiensiska meat pie!

Haha vi stannade var tioende meter för att ta kort! Man får ju inte missa någonting!!!






Så man kan ju säga att operahuset är väldigt svenskt! Täcks av plattor från höganäs!!!





Ett mysigt litet café precis i hamnen!


SEA SHEPHERD!!!




Så häftigt!!! Sea shepherd hade lagt till med en av sina båtar i hamnen över dagen! ,  De är en organisation som är ute på haven runt australien och Antarktis för att strida mot tjuvfiskare av valar & delfiner. TV serien Whale wars som går på TV i Sverige utspelar sig från denna båt! Oct tv teamet var där! Jag tycker Sea shepherd är gör ett jätte bra jobb! De lyckas varje år rädda flera hundra valar från att bli pålgade! Här kan ni gå in på deras hemsida & läsa mer & köpa några coola saker för att stödja dem & visa att ni är emot tjuvfiske av valar & delfiner! Jag passade på att köpa en tygkasse & en t-shirt! 









 
Luna Park! Ett mysigt litet nöjesfält som jag ska besöka någon dag!


I mitten kan ni se tornet som jag & min värdfamilj åt middag i för några veckor sedan! Sån utsikt!




See you soon SYDNEY!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM