tisdag 4 september 2012

One week

En vecka går så himla fort!!!!
I söndags förra veckan var jag på Rotary möte då jag för första gången fick träffa alla de andra utbytesstudentetna i mitt distrikt, vi är 12 stycken tror jag & alla var jätte snälla & helt underbara! De flesta var mina grannar i Europa,Norge, Danmark, Finland, sen Tyskland, Switzerland, Belgien & sen en från Japan & en från Brasilien! Större delen av dagen hade vi som föreläsning då dom berättade saker om året, hemlängtan, värdfamiljen osv. Men på eftermiddagen skulle vi gå en promenad i bushen, trodde vi.. Men istället fick vi bli upphissade i en gunga 18 meter upp i luften, som alla fick hjälpas åt att dra upp & där efter svingades man ut för ett berg med världens utsikt! Jag är dock glad att vi var väl fastspända för annars hade det varit rätt läskigt att dingla med benen utöver ett typ 300 meter högt stupr..
Eftersom mitt distrikt inte är så stort bor alla utvytsstudneter inte mer än en timma i från mig & till två av dem
är det gångavstånd!

I skolan har det inte hänt något speciellt, alla mina klaskompisar repeterar massor inför sina exams så jag behöver inte göra så mycket! Den bästa lektionen är PDH (idrotts teori) då vi har den bästa läraren!!! Han har gett mej en bodyboard (som
En mjuk surfbräda man ligger på istället) så någon dag snart kanske jag ska testa på det!!
På onsdagen kände jag mig väldigt homesick! Ville bara hem till min familj & mina vänner nu nu nu! :( och eftersom jag slutade tidigare var jag själv hemma men istället för att deppa ihop så gick jag en lång promenad längs havet & kikade in i alla små mysiga butiker i Thirroul, köpte en jätte apelsin & gick ner till stranden & skrev ett brev!

På torsdagen efter skolan åkte Ilvy och jag till stan & shopping centret! Så kul! !

På freden fikade jag med nick som varit utbytesstudent i Sverige och kom hem i januari & var roligt att prata lite om Sverige, snö & kanelbullar!
Fick reda på att det finns ett svensk/afrikanskt café jätte nära min

På lördagen badade jag, var och såg southern stars & hade filmkväll med Naomi från min skola!

I söndags var det fars dag!!! Missade ni det eller?!
Min värdpappa fick en rolig mugg av mig med som ett litet garage under där han kan parkera en bil som han fick! Passar perfekt eftersom han älskar kaffe & bilar! Hihi
På kvällen åt vi på världens godaste mysigaste lilla franska restaurang!

Och idag har jag varit ute hela dagen, promenerat, styrketränat lite & badat!
På eftermiddagen åkte min värdmamman och jag och fikade hos hennes vän Rosa med hennes kusin!
Han är livräddare, surfare & läser på uni & ska hjälpa mig bli bättre på Crawl.. Pinsamt nog lär sig alla barn crawla här istället för bröstsim & vad har man för nytta av bröstsim!!


Aja det var en lång uppdatering från denna vecka imorgon kommer bilder från SYDNEY!!!

G'night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM