måndag 10 september 2012

Cinamonbuns

Haha fick en fråga på hur man bakar Cinamonbuns,


Och eftersom de är så otroligt goda (Om man lyckas..) så tänkte jag dela med mig med receptet jag testade!
Det är inte svårt alls! Är som att baka vanliga bullar, man måste ju vänta länge medan degen jäser, men vad gör väl det. De jag gjorde hade förutom sin kanel fyllning, kolasås & vit glasyr på toppen, riktigt gott!!!
Och ska ätas upp när de är varma och nybakade!

Så här går det ungefär till, men rekommenderar att ni följer receptet jag lagt ut!

  1. Först  blandar man ihop ingredienserna till degen, låter den jäsa i 2 timmar, blandar fyllningen och gör iordning kolasåsen. 
  2. häller i lite av kolasåsen i en form, kavlar ut degen & täcker den med mycket fyllning!
  3. Rullar ihop den precis som när man bakar kanelbullar & skär ut 12 bullar. 
  4. Låter jäsa till de har bivit typ dubbelt så stora.
  5. Och in i ugnen i typ 40 minuter, därefter dränk dem i den resterande kolasåsen & topping!
 SÅ goda, men inte det hälsosammaste alternativet, men hallå hur ofta kommer man ha tid att baka dessa?! Så passa på att njuuut!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM