torsdag 13 september 2012

Never kill a spider!!!

Igår

Så härligt väder! På eftermiddagen gick jag en promenad med Tabea & vi gick ner till Austi beach och bara satt där & njöt av solen, innan vi tog ett dopp i havspoolen & det kan jag lova, var kallt!!! Men väldigt uppfriskande!

Whalewatching! bättre lycka nästa gång haha i och för sig såg vart enda våg ut som en val!!! 

Min vän Tabea, utbytesstudent från Switzerland!

Sommaväder!! Wihooo!!!




Idag:

Brrrrrrr vad jag har frusit idag! Sovde över med en kompis från skolan & det har regnat sedan vi vaknade! Dessutom blåser det som bara den! Storm skulle jag vilja påstå, även om ingen Aussie skulle hålla med! Vädret är mycket mer dramatiskt här! 
Och ena dagen kan det vara hur varmt och underbart som helst, sen dagen efter freezzzzing cold! Det berättade min mamma beror på från vilket håll vindarna kommer. Om de kommer från kallare söder eller varma norr! Jag & Naomi åkte in till stan efter frukost, kollade i affärer och därefter åkte vi till gymmet! Det var på tiden! Dock måste de ha andra viktmått här i Australien för mina 4 kgs vikter kändes som minst 10 kg! haha ;) 
När vi var färdiga, spöregnade det fortfarande och det gick inte se någon skillnad på himmelen och havet, allt var grått! Vi satte oss på ett fik & drack varm choklad med marshmellows i & toasted babanabread.Och i kväll har jag bara hållt mig inomhus & tittat klart på den sista sagan om ringen med min värdfamilj.
Lite mysigt är det ju med kalla dagar!











 Frågade min värdbror, om de också "tror" på att om man dödar en spindel så regnar det dagen efter, men det hade han aldrig hört förut!  Så mycket spindlar som vi har, så skulle det nog regna varje dag! sa han & det har han ju rätt i, kan ju inte funka så här i Australien...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM