torsdag 6 september 2012

Question

"Hey, jag funderar på att åka på utbytesår till australien men jag är ganska så livrädd för spindlar och ormar hehe... så jag undrar om man konfronteras mycket med spidlar och ormar? och sedan undar jag också vad du tycker om rotary som organisation och om det alltid bor andra utbytesstudenter i närheten av var man själv bor som man på något sätt har kontakt med innan man kommer dit via organisationen, för jag har hört att det har varit så i vissa fall och undrar bara om det är så i alla? och nu till den sista frågan, var det svårt att få kontakt med folk i sin egen ålder? sorry att det blev så långt, men skulle verkligen uppskatta svar! ha det fint"

Haha nej man konftronteras inte av spindlar & ormar! åtminstone inte där jag bor!!! Här är det ytterst sällsynt att se en giftig orm eller spindel men det är ju klart att det kan förekomma.. Här om dagen var det en spindel lika stor som en krabba i mina värdföräldrars tak! 

Jag tycket att Rotary är superbra att åka med som utbytesstudent! De arrangerar träffar med de andra utbytesstudneterna & Rotarianerna i din värdklubb tar med dej på olika utflykter. Du behöver aldrig känna att du är ensam! Det beror ju helt på vart du hamnar, hur nära du har till de andra utbytesstudnterna och 
Australien är ju ett stort land, så man kan ju hamna långt ifrån varandra. Jag hade turen att hamna nära de andra utbytesstudenterna, två av dem är bara gångavstånd bort och alla de andra bor mellan 20 minuter & en timmas bilresa bort. Vi hade en Rotary sida på fb för alla som skulle till AUstralien, så där kunde man se om det var någon som skulle till samma distrikt.

Nej det var inte svårt att få kontakt med folk i sin egen ålder, eftersom jag började skolan bara några dagar efter jag kom, så där träffade man ju massor av nya vänner. Sen om man håller på med någon sport eller annan aktivitet är det ju lätt att träffa folk i sin ålder. 
Hoppas du fick svar på dina frågor! Och tveka inte, åk! Du kommer inte ångra dej! 



Här är de andra utbytesstudenterna i mitt lilla distrikt! Alla är superhärliga! & Roliga att alla kommer från olika länder!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM