söndag 5 augusti 2012

Kaos!

Okej ni måste ju bara få höra vad jag gjorde idag!
Andra lektionen idag var Visual arts & vår lärare var  inte där så vi hade en vikare. Vi fick ett tjockt häfte som kan jämföras med vårt nationella prov i Sverige. Eftersom jag bara varit med på några lektioner var detta en omöjlig uppgift för mig (de skuelle analysera olika australiensiska konstnärers konstverkosv) Jag fick istället forstsätta att måla! Wihoo! 
Vi ska måla något & skriva massor av ord som beskriver vem du är. Och jag tyckte det skulle bli så skönt med en praktiskt lektion istället för massor av teori! Dessutom behövde mitt huvud en liten paus eftersom det höll på att bli överarbetad av ny ord, termer & fraser! 

Iallafall, klassrummet var inte helt knäpptyst men näst intill & alla höll på att skriva sina prov, alla utom Emma som upptäckt att hennes målning behöve lite lite lim i ena kanten... Så jag går & hämtar limtuben, som har samma storlek som en senapsflaska, vänder den upp och ner, mycket försiktigt för att inte spilla, men när ingenting händer så trycker jag lite hårdare & POFFF! så släpper locket & baksidan (som tur var!) av min målning är precis vit av kladdigt lim som liksom börjar flyta vidare ut om min bänk! Åh nej, åh nej, åh neej!! 
Jag ser mig omkring & än har inte mina klasskompisar märkt den stora katastrofen som tur är! 
Jag försöker vika ihop min fina målning & upptäcker nästa problem, var är sopptunnan?!
Hahaha! 
Chockad av allt lim som flyter runt på min målning visar vikarien var soptunnan är! 
Därefter torkade jag snabbt bort alla kvarlevor!




Vilken actionfylld bildlektion!! De som såg måste fått sig ett gott skratt när den chockerade svenska utbytesstudenten springer runt & klabbar ner hela salen i lim!

Förresten idag vann min värdsyster TIO KILO choklad i sin skola! 
Det är nog ungefär lika mycket choklad som jag hittills har ätit sedan jag anlände. Så nu ska jag vara duktig & springa en runda! Iallafall 30 minuter utan att stanna skulle vara en bra prestation i mitt tillstånd! Måste komma igång med träningen igen! Fast och andra sidan är det ju riktigt skönt att bara krypa upp i soffan i en filt med en varm kopp te & inte göra någonting!




1 kommentar:

  1. Jag ser händelsen med limmet framför mej,men du är ju en van pysslare och fixade situationen!<3<3<3

    SvaraRadera

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM