söndag 5 augusti 2012

Minnamurra Rainforest!

HEJ!


Denna helg har jag varit med om massor av roliga saker! Men vi börjar med gårdagen!


Igår var jag på en heldagsutflykt med en dam från Rotary!  Första stoppet var i Minnamurra Rainforest! Jag har aldrig varit i en regnskog förut, så det var jättespännande hihi! Vi gick uppför en vändringsled mer hägbroar då & då, även fast det var soligt i trädtopparna, så var det riktigt svalt i regnskogen, det var liksom kyligt & luften var jättefrisk! Det var jättegrönt & träden var enorma!!  Naturen var verkligen jättevacker & själva promenaden tog liite längre tid än planerat eftersom det fanns så mycket att titta & ta kort på! Slutdestinationen var ett vattenfall! Det var jätte vackert, dock inte så mycket vatten i det för tillfället! Jag gick och gapade konstant i över två timmar åt hur vackert & enormt allt var, bilderna gör ingen rättvisa men jag skulle gärna byta ut lite av vår svenska granskog till regnskog!


Början av djungeln!


Det här känns väldigt Tarzan tycker jag!!!






k
Rötterna från ett ENORMT träd!







Hahaha vilken naturnörd jag är! Helt uppslukad i att få en bra bild på ett.. träd!



Något slags myrbo! kanske inte syns på bilden men dessa kan bli flera meter höga!


Ovanför ett vattenfall som går ner i en flod många många många meter ner!


ÄNTLIGEN FRAMME vid sista vattenfallet! Inte så jätte mycket vatten i just nu! 







Alla träd var fyllda av leaner! 

Här är kartan över regnskogen & vi gick på alla streckade linjer! tog totalt lite över två timmar (inklusive alla stopp för att ta kort!!)




Ena minuten var vi i en kylig regnskog med väldigt exotiskt & grön natur. Fem minuter senare är vi mitt i en idylliskt landsbygd med stora gula åkrar & massor med kor betandes på höga kullar. Ytterligare fem minuter senare ser vi havet! Att sån stor variation kan finnas mellan den stora gröna klippväggen & havet är helt otroligt!!! Jag älskar Wollongong & önskar verkligen att det låg lite närmare Sverige...


Påminner oerhört mycket om Småland tycker jag!






Vi körde ut till en liten hamn vid havet dör vi åt Fish & Chips sällskapande med massor av måsar & en pelikan! Därefter åkte vi  en plats vid havet som sprutar upp vatten när det är höga vågor! var riktit häftigt att se! Dagens sista stopp blev vid en nationalpark med en jättevacker strand som är mycket populär hos surfare, och det var den även idag! Barn, ungdomar tanter & farbröder paddlade runt i vattnet & väntade på rätt våg! Jag vill testa surfa nu nu nu!! 



Min första Pelikan! 




Här är snälla Robyn som tog med mig till alla sevärdheterna!



Går kanske inte att se, men vattnet sprutade flera meter upp i luften, och idag var det bara en lugn dag på havet!


Surfare!!!

Sågvärldens sötaste 7 veckor gammal Chiuaua!



På kvällen åkte jag in till stan till en pizza restaurang där en tjej i min skola jobbar & när hon hade slutat delade vi på en mycket god, chokladpizza!! Låter kanske lite annorlunda med kombon pizza+choklad.. men det var hur gott som helst!
Där efter var det dax för bio med Channing Tatum! som är sååååååå SNYGG! Filmen var mycket bra & kanske mest för att Channing är så snygg & grym på att dansa!

Jag & Marni med vår underbara chokladpizza!













Kan man avsluta denna dag på ett bättre sätt än att se ett stjärnfall?! 
Det tredje gången i mitt liv som jag sett ett stjärnfall, men denna gång avslöjar jag inte vad jag önskade, så nu kommer det förhoppningsvis att gå i uppfyllelse! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM