torsdag 9 augusti 2012

CINNABON

Helluuuuu!
Har varit hemma från skolan igår & idag för haft ont i huvudet & inte känt mig helt pigg!
Igår sov jag mest hela dagen, typiskt eftersom det var 22 grader & sol utomhus! då vill jag bara tillägga igen att vi har vinter här! Så framåt eftermiddagen tyckte min värdmamma att det var en bra idé för mig att gå ut & få lite frisk luft & sol, så att jag inte skulle vända tillbaka på dygnet helt igen! Vilket var en bra idé! gick ner till en park på vår gata, men när jag skulle gå upp igen för den lilla uppförsbacken var jag helt slut! haha jag vet inte om det var för att jag var sjuk eller för att jag helt tappat min kondition.. förmodligen & förhoppningsvis för att jag inte var helt pigg!

Det här är parken på min gata som har samma namn som min söta lilla hund i Sverige! önskar att hon kunde vara här nu! 

Idag har jag känt mig mycket bättre, så har börjat på Rotary presentationen & powerpointen som jag ska ha på tisdag nästa vecka!!!
Alla som åker med Rotary som utbytesstudenter får hålla en presentation på minst 15 minuter i värdklubben i  landet man åker till. I presentationen berättar man om sig själv, Sverige, lite historia, statskick, skolan, kulturen, klimatet, familj, vänner, intressen osv.  Har aldrig hållt i en presentation så länge, & verkligen inte på Engelska! Så blir en utmaning, men jag tycker bara att det ska bli roligt! :)

Idag har jag även tagit på mig utmaningen att baka! Här mäter man inte i dl osv. Utan i Tea spoon, cups  osv. Degen håller just nu på att jäsa. Jag tror att jag gjort allt rätt, (förutom att receptet glömde berätta att jag skulle lägga i mjölken, så när vi tittade på degen efter en halvtimma såg den onaturligt torr ut, men nu är allt i sin ordning igen!)
Juste har inte avslöjat vad jag bakar... CINNABONS!
Detta underbara bakverk har jag bara testat en gång förut, det var förra sommaren när vi var på semester i Malta. Jag, min lillebror & min kusin var i ett köpcenter där en dag & då kände vi lukten av nybakade kanelbullar, men i själva verket var det cinnabons, så vi köpte en var! SÅÅÅÅ GODA!
Det är som en jättekanelbulle, med vit glasyr på, krämig kanel sak inuti & kolasåssak under! Hoppas mina mästervärk kommer smaka lite likadant iallafall!



Så här ser dom ut i tidningen.. vi får väl se hur mina ser ut när de är klara om någon timma!!!



KNÄCKEBRÖD! Så underbart! tyvärr verkar det som det bara finns en enda sort här i Australien, men bättre är inga alls!






1 kommentar:

  1. Dude, jag måste fråga. Hur fan gick det att baka egna Cinnabons?
    Det är en liten hädelse i sig till dessa vansinnigt goda bakverk, men vafan gör man när de inte finns här i tradiga Sverige? :<
    Uppdatera mig!

    SvaraRadera

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM