fredag 1 februari 2013

Raining

Okej jag vet inte vad som har hänt men senaste dagarna har det varit Brrrrrr kallt här med massor av regn åska och storm!
Självklart började det ösregna 15 minuter innan jag slutade skolan i fredags! och självklart så kom inte min skolbuss, så jag stod där i regnet i 40 minuter och väntade, så kallt! Det slutade med att jag åkte hem till en kompis bytte om till torra kläder och drack en kopp te innan min värdmamma kom och hämtade mig. Sen hade vi myskväll, med pumpkin soup, tv och bra musik.
Eftersom jag bor hos en familj i Shellharbor nu så måste jag gå upp extra tidigt för att åka till skolan (tar 45 min med buss till Wollongong) Så denna lördagmorgon gick jag upp 06.40för att ta en buss som gick 07.20 för att hinna in till ett bodycombat pass och ett bodypump pass!
Vilken härlig start på morgonen, kände mig som hemma igen, så roligt att de har samma pass över hela världen!
Träffade min tyska vän och vi bara tog det lugnt och kollade på The carrie diaries, som verkar va en bra tv- serie!
På kvällen var jag på middag hos en Svensk familj ja känner här! Så mysigt! de har de sötaste barnen på 3 och ett år! Och det är så skönt att prata lite svenska emellanåt!

Imorgon ska det bakas svenska bakverk, med ingredienser impoterade hela vägen från Ica Maxi i vetlanda ;)

åh va ja saknar att kunna ha på mig mina egna kläder, att vakna upp på morgonen och ta på sig vad man känner för, vilken lyx! ;)
Så kallt det var! kallaste dagen på flera månader!!


Såååå dygnsur och sur efter 40 minuter i regnet!



men min räddare i nöden! 

Mmmm va gott med kanelbullar och svensk husmanskost :) :)


Kan inte fatta att jag befann mig här för bara en vecka sen! :(



Bästa låten att lyssnapå när de regnar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM