fredag 1 februari 2013

AUSTRALIA DAY


HAPPY AUSTRALIA DAY

Så den 26 Januari var det Australien nationaldag! Den här dagen firas verkligen!!! Ungefär som en till nyårsafton! Men va roligt! Stämningen överallt är på topp, alla är glada och överallt är det massor evenemang och karnevaler! Sen spelar Australien musik radiostation årets 100 mest populäraste sånger under hela dagen och på kvällen väntar alla förväntansfullt på vad som ska bli nr 1!

9 am -  lyssnade jag på radion när ja åt breaky där de börjat räkna ner från 100. Sprang en runda till havet och tillbaks, 


12.30pm - mötte min tyska vän Ilvy vid Wollongongs hamn där en jättestor karneval var, tusentals glada människor och massor av mat från hela världen, musik, karuseller, djur, clowner musik och flyg uppvisning! Så kul!

4.30pm - australia day party med mina klasskompisar! och vore en Australia day utan Aussie meat pie och BBQ?! 

6m - dansar och räknar ner till årets bästa låt!

9pm - går ner till hamnen för att se på fyrverkerierna! känns verkligen som nyårsafton!

11pm - går ut och dansar 

01.30am - gott med lite kvällsmat hos min underbara vän Natalie sitter uppe och pratar


springrunda!

Mmmm godaste lunchen! Vi åt som en stor varm Italiensk pannkaka med fetaost spinat!
Finaste Ilvy

AUSTRALIA DAY in the harbor 
the harbor


klappade massa söta djur

vann ingen :(



en riktigt cool Aussie family tycker ja! yeww



Awww Koala & cricket player 
mina fina klasskompisar


härlig utsikt!

Jag & Naomi!
FIREWORKS





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM