tisdag 9 oktober 2012

SURF SURF SURF!

VILKEN UNDERBARDAG! 

Efter skolan idag tänkte jag gå och testa ett av gymmen, eftersom jag har haft en lite väl lång paus träning.. Men gymmet jag gick till som ligger runt hörnet från där jag nu bor, kunde man bara skriva in sig ett helt år, vilket inte funkar eftersom jag då hade behövt stanna kvar ytterligare 3 månader efter mitt visum har gått ut. Så jag skulle behöva gifta mig med någon här i Australien, pendla från Sverige eller 
gömma mig någon stans. Så jag gick hem. Precis när jag lagt mig tillrätta med en liten Marabou i soffan så ringer min telefon! Det var min kompis i Surfklubben, som sa att de har en lektion om jag ville komma, som börjar om 5 minuter! Så bytte om från skoluniformen till badkläder på vägen från lägenheten till hissen, nästan haha! Därefter började min joggintur i fel riktning i flipp flops innan jag äntligen kom fram till surfklubben! Idag var det mycket bra vågor sa dom, och det kan jag hålla med för jag lyckades på egenhand paddla och ta några våger stående! WIHOOO! (Nu ska vi inte förstöra mitt lycka , genom att avslöja att det var på en stor beginnerboard närmare strandkanten) Var iallafall hur roligt som helst och nu vill jag surfa varje dag! 
 
Nästa helg ska jag och de andra utbytesstudenterna på surfcamp en timma söder ut, ska bli så roligt! Längtar så! När jag kommer hem till Sverige ska jag investera i en vågmaskin som ska monteras i ån nedanför vårt hus, så att jag och mina grannar kan surfa till skolan! :)

Träffade också en tjej från Frankrike, tre från tyskland, en från Japan, en från Indonesien och en från Thailand på surfingen, de hade testat surfing för första gången idag och de läste på Uni här i ett år! 

Ikväll var jag på Rotarymötet hos min värdklubb, var roligt alla är så snälla och gulliga! 


HÄR är länken till den bästa surfskolan med de roligaste surf istrruktörerna! 

Och vet ni vad?! Jag kommer att ha surfing som ett ämne i skolan, hur underbart är inte det?! Fast först måste jag göra ett simtest och kolla på surfing filmer, men snart snart så! Och måste hitta mig en wetsuit också, Brrrrrr kan inte ens tänka på hur det vore att surfa nu annars! 


Julian Wilson, är typ en av världens bästa surfare och han är från Queensland & såå snygg! 





4 kommentarer:

  1. Herreminskapare var avundsjuk jag blev på dig nu!!!!! Jag vill oxå surfa! :(

    SvaraRadera
  2. NV10B har idag prov på stående vågor! Kanske inte riktigt samma vågor som i ditt skolämne!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh hälsa lycka till till dem!!!!
      Hihi kanske inte riktigt samma vågor! =) Nästa vecka ska jag vara med på några Australiska mattelektioner! Hoppas de har liknande matte!
      Kram!

      Radera
  3. Anton Siggeström13 oktober 2012 kl. 09:06

    Sjukt avis, Lycka till med surfingen så får du lära mig sen :)
    Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM