måndag 22 oktober 2012

SURF CAMP


Vill bara åka tillbaka!!!!
Men va roligt att ha detta videoklipp som ett minne från en alldeles oförglömlig helg! Och det var kul att de filmade oss när vi surfade med, kan ni hitta mej?;) 
Iallafall kan ju berätta lite mer om helgen på Surf camp Australia. 
På fredag kvällen plockade en stor buss upp alla som var påväg till surfcampen. När vi kom fram gick en av instruktörerna igenom hur helgen var upplagd, där efter blev i indelade i små stugor med 5 rumskompisar, alla gick och la sig tidigt för att orka med all surfing dagen efter. Jag och mina vänner gick upp strax innan 6 för att se soluppgången från stranden, så vackert. Där efter kröp jag ner i min varma säng och sov ytterligare en timma innan frukost. Första lektionen började på stranden, där vi fick öva på hur man tar sig upp på brädan. Det viktigaste, titta dit du vill åka!!! = titta aldrig ner!

Efter lunch var det dags för lektion nummer två, kan ju säga att det inte är det lättaste att försöka tränga på sig en blöt wetsuit.. Vågorna var inte lika bra nu, men det var så roligt ändå! Tiden gick för fort!

På kvällen hade vi dinner och sen kollade vi på film ute under ett tak, super mysigt!

Redan söndag!! och dags för sista surf lektionen! Idag lärde Jake oss hur man svänger, och jag testade även på hur det var att vara ute in the back, där vågorna är större och inte hunnit börja skumma, dessa vågor kallas green waves, fick hjälp att fånga några av dem och jag kan lova det är bland den bästa känslan som finns! Tusen fjärilar i magen, precis som att vara kär hahaha! 

Sorgligt att gå upp med brädorna för sista gången genom skogsstigen. En av istruktörerna bytte bort min fina keps mot hans, sen såg jag inte den kepsen mer under dagen haha!
Efter lunch samlades vi under taket och hade surf teori.Fick lära oss att känna igen rips och regler som gäller när man surfar! För man kan inte bara paddla ut och ta en våg, den som är närmast brytningspunkten har rätt till vågen, och man kan inte paddla till höger om denna person och om två surfare håller på att kollidera är det "störst först" haha! 
Vi fick också se bilderna som tagits under dagen, samt filmen de gjort från vår helg! 

Sa hej då till alla instruktörer och därefter tog bussen oss hem. På bussen somnade alla! haha!

Det här har varit en av de absolut bästa helgerna sen jag kom hit! 
på väg ner till stranden, like a surfer dude haha


team sexy bananas
haha spanar nog in en väldigt snygg surfare..

Jag och Tabea på lekton nr 1

svalkande dopp i poolen!

saltvatten i näsan, öronen & munnen haha!


finns ingen bättre plats på jorden än i havet!

wiiiiiiiiii I'm turning!
haha hade en för stor wetsuit, så allt vatten strömmade in och stannade i benen som ni kan se.. 



lunchtime!




SUNRISE












BEST SURFGROUP!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM