tisdag 16 oktober 2012

flag cermonie

I helgen var jag på flag open ceremony med Rotary i Sydney! Vilket innebar att alla utbytesstudenter i distrikten runt Sydney var där och tillsammans deltog vi i en öppningsceremoni för en rotary konferens. vi bar i flaggan från vårt hemland, det var 17 olika flaggor och vi var 40 utbytesstudenter! Så roligt att träffa dem! Och ÄNTLIGEN fick jag träffa två Swedes! Första gången sen jag kom! Vi åkte tillsammans ner men det var så kul att ses igen!!! Snart ska vi ha en svensk dag, åka till Ikea, baka kanelbullar och kladdkaka och titta på svenska filmer! 

Där efter tog ca 12 av oss ut bytesstudenter tåget över bron till en annan del av Sydney, där vi skulle köra laser game, tyvärr hade det inte öppnat, så istället fikade vi! Testade Koreanska pannkakor men browsugar och kanel! Så Gott!

Förlåt för så få bilder! Tog inte alls många men min kompis gjorde, så någon annan dag kan jag visa lite mer biolder från hur en flagg cermoni går till! :)
Puss








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM