söndag 24 juni 2012

AUSTRALIEN???

Har ändå tänkt att jag har rätt stor koll på Australien!
Men efter att ha bläddrat lite i mina tjocka fakta och reseböcker om det stora landet långt långt bort, så inser jag att  det är så mycket jag inte vet!  det "typiska" Australien för mig för ett år sedan då jag inte alls var insatt i Australien (innan jag ens hade en anining om att jag bara 3 månader senare skulle posta en ansökan om att vara borta ett helt år!) har ju varit, en lagom stor ö på andra sidan jordklotet, där det finns massor av kängurur, krokodiler & hajar, en oändlig röd sandig outback, människor somlever precis som Krokodil dundee, boomeranger,  Storstäder som Sydney, med massor av skyskrapor,  surfkillar med surfblont & lockigt hår, en mycket härlig & annorlunda dialekt & BBQ!

Idag vet jag dock lite mer om landet, dess historia (tack vare min Australienska utbytesstudnet Daniel) och lite andra sevärdheter än de mest turistiga!

Men vi får väl se hur min bild av Australien är om ett år, då jag mer rättvist kan skapa mig en egen uppfattning om landet! Förmodligen kommer jag se Australien helt annorlunda än vad jag gör nu iallfall, men vi får väl se! :D



                                                                  Det här kan man väl säga beskriver rätt bra, mångas uppfattningar före & efter man varit i Australien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM