lördag 26 maj 2012

VISUM!


Så mycket att läsa läsa läsa! Men för att bli en Aussie ett år får det väl vara värt!

Lagom till att vi har äntligen fått liiiiite ledigt från allt plugg i skolan & solen börjat titta fram rejält om dagarna så anländer visumpapprerna!
77 frågor/ eller rutor där man ska fylla i och massor att läsa!
Så nu kan jag verkligen hålla mig sysselsatt ett bra tag! Måste säga att ansökan är något svår att fatta vad och var man ska fylla i saker och inte! Lite lättare blev det iallafall när jag och Alma (En svensk tjej om också ska åka som utbytesstudent till Australien med rotary  i sommar!) kunde fylla i några rutor vi förstod tillsammans via skype.

Och lagom till att solen gått in i ett stort moln går jag ut för att läsa igenom alla papper o solen...

Juste! I brevet med alla visumpapper och lite annan information stod det även att man snarast skulle ta kontakt med sin värdfamilj och nya värdklubb om man fått information om dem. Så snart måste jag ringa/maila till min blivande familj.. spännande!!!
Just nu vet jag bara vad värd mamman och pappan heter och var de bor.. De kan vara i vilken ålder som helst och de kan ju ha massor av barn, eller inga alls. Hur det än ligger till så kommer det bli jättebra och spännande att få bo i en ny familj i ett alldels främmande land!! :D



Jag svävar verkligen av lycka just nu ..hehe.. för nu kan jag faktiskt (nästan iallafal)l inse vad jag gett mig in på & jag är såå glad att jag tog denna chans! Det kommer bli ett oförglömligt år och vara så extremt annorlunda från alla år jag tidigare har varit med om! Sverige står ju faktiskt kvar när jag kommer hem med och kompisarna kommer ju fortfarande vara ens kompisar. Det kommer vara så roligt och nyttigt att tala ett annat språk, bo i ett nytt land, ny stad, nytt klimat, ny tidszom, ny världsdel!
Alla som överväger att åka som utbytesstudenter ett år, GÖR DET!!! Du kommer förmodligen att ångra dig mycket mycket mer om 10 år att du inte åkte, än att du faktiskt tog tag i det och vågade åka!
:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM