lördag 19 maj 2012

Some WONDERFUL news just arrived!

I 8 månader har jag funderat, fantiserat & drömt mig bort.. men nu börjar det hela bli verklighet!

Mitt största intresse är ju havet, dykning och allt som hör till  & det var en av anledningarna till att Australien blev mitt förstahandsval. (Visserligen finns många många fler anledningar någgra av dem; vackra landskap, häftiga djur, annorlunda land, trevlig Aussiesa, äventyr, snygga surfkillar, delfiner....)
Men jag har inte riktigt ens vågat drömma om att komma nära havet (10 mil=Australiennära!) Om man tänker på att ett av  Rotary distrikten sträcker sig 200 mil in i landet och att Australien nästan är lika stort som USA..
Och det är ju faktsikt inte var man hamnar som är det viktiga, för varje plats har sina fördelar & det är ju människorna man träffar som gör resan till något speciellt & oförglömligt. MEN de gångerna jag i mitt önskedrömmande har fart i väg till Austrlaien, så har det ju ändå varit till en plats nära havet & inte till ett hundramiltals ökenlandskap.. & nu verkar det som om drömmen har blivt en lite mer verklighet!
Alldeles för en liten stund sen ringde pappa hem & berättade att han hade pratat med Rotary I sveriges kontaktperson för Australien ( En mycket eftertraktad person, eftersom jag & pappa ringt henne regelbundet för att förhoppningsvis få någon ytterligare info om min resa.)

Just idag hade hon faktiskt goda nyheter att berätta...

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT REDA PÅ VAR I AUSTRALIEN OCH I DISTRIKT 9750 JAG HAR HAMNAT! JAG ÄR SÅ LYCKLIG FÖR ATT DET BLEV PÅ EN PLATS SOM VERKAR VARA HELT UNDERBAR! ETT MINDRE OMRÅDET BELÄGET VID HAVET!!!  ENDAST 1 TIMMA FRÅN SYDNEY!OCH DRYGT EN KVART FRÅN WOLLONGONG!


En av stränderna som ligger i mitt område!!! de små prickarna i vattnet är surfare!!!



Jag är så lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM