söndag 27 maj 2012

Världens bästa mamma på picknick!

Idag var ju morsdag!

Jag och min bror bestämte oss för att det var roligare att gör något för mamma än att ge henne en present, picknick med hembakade godsaker fick det bli!

Det blev nog den mest avancerade provianten någonsin! Hahaha! Min lillebror skulle baka rulltårta, som skulle vara inne väligt väldigt lite vilket vi hade missat så när vi skulle ta ut den var den kolsvart och stenhård. Så han fick kämpa på med att baka en ny sats medan jag fixade smördegs-pizza-bullar. Med fullt av ingridienser som klabbade ner hela köket.. När vi väl hade kommit till vaniljsåsen till rulltårtan så missade vi en rad i recptet där det stod "vispa grädden innan ni blandar samman ingresserna." ...  Två nya och misslyckade satser senare hade vi gjort av med ett paket grädde och 6 ägg, vilket var allt vi hade haft, så pappa fick åka och handla nytt. Där lyckades vi med den godaste vaniljsåsen någonsin!
Glömde också nämna att jag åkt runt i6 olika butiker och letat jordgubbar, men dem var helt slutsålda, det var förmodligen många andra mammor som fick Jordgubbsrulltårta på morsdag...

Det var dock (nästan) värt vartenda minut av den evighet som fick tillbringas i köket, för gud så gott det var! och ännu bättre blev det av att sitta på världens mysigaste brygga, vid vattnet i solnedgången och bara njuta!








Min mamma är absolut bäst & jag älskar henne så otroligt mycket! Jag kommer sakna henne väldigt mycket och väldigt ofta i Australien
Min mamma kan väldigt många saker och hon lagar alltid god mat & räcker till & hjälper alla hon känner! Hon har en skön humor & är alldeles

underbar! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM