fredag 4 maj 2012

För ca en månad sen fick jag mitt besked om i vilket Rotary-distrikt jag hamnat i, Beskedet om att jag fått distrikt 9750 gjorde mig mycket glad!!! Dels för att det var ett av de mindre distrikten, några mils radie åt vart håll ( jämfört med de större distrikten som är flera hundramil långa!) Men också för att Sydney tillhör detta distrikt! Wiiihoo! Kommer förmodligen hamna i en mindre stad, men kommer ändå vara ett rimligt avstånd till denna underbara stad! I alla länder har Rotary delat upp sig i olika distrikt (nästan som våra landskap, storlek varrierar dock!) I varje distrikt finns det oftast många olika Rotaryklubbar. Det ät alltså en av dessa  Rotaryklubbar som  jag kommer att hamna i under mitt utbytesår. Här kan ni se var de olika rotaryklubbarna finns i mitt distrikt ---> http://www.rotarynews.info/2/District/9750/1087/    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM