måndag 7 maj 2012

District 9750

Jag har ända sen jag var liten velat åka iväg ett år utomlands när jag går på gymnasiet.
Varför?
Jo min äldre kusin hon var i USA när jag var liten och därefter har hon berättat hur kul och spännande det var att åka till ett helt nytt land med annan kultur & bo hos en ny familj.
Men under högstadiet och början på gymnasiet blev den här drömmen något bortglömd eller det var ju så mycket nytt när man började gymnasiet med ny klass, skola & allt vad det innebär så jag hade faktiskt inte en tanke på att åka som utbytesstudent förens en dag då jag plötsligt insåg att jag absolut inte vill missa en sådan chans!

Så varför blev det just Organistionen Rotary?
det var många anledningar faktiskt som fick mig att välja Rotary.
Dels för att min kusin åkte med Rotary & var mycket nöjd, min farfar var med och startade en av rotaryklubbarna i Vetlanda.
När man åker med Rotary får gör man ett utbyte, vilket innebär att någon i din ålder från någonstans i världen kommer att bo hemma hos dig (oftast samtidigt som du är iväg, men i mitt fall något annorlunda)
I landet du hamnar i kommer du få bo hos flera olika familjer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM