måndag 7 maj 2012

INSANITY WORKOUT 60 DAYS!





IDAG påbörjar jag ett 60 dagar långt träningspass (okej inte 60 dagar träningspass utan puas, men 40 min Insanity träning om dagen.)

Insanity workouts är ett träningsprogram skapat av Shaun T, det bygger på Cardio pass och till skillnad från vanliga intrevallpass där man höjer pulsen under en mycket kort period och därefter vilar en längre period, så ligger man på en högpuls en längre period för att därför vila en kortare. Det finns ungeär 10 olika pass allt ifrån vanlig Cardio, till intervallen, abs m.m. Och man får med ett träningschema, där dessa olika träningspass varrieras från måndag till lördag.

Meningen är att man ska följa detta träningschema under 60 dagar!

Varje gång det har gått två veckor jag man ett så kallat fitnesstest, där man gör olika övningar under en minut, för att se om man har förbättrats.
Det är alltså mycket lätt attfölja detta träningsprogram och svårt att fuska ;)

Just nu är jag verkligen JÄTTE TAGGAD men vi får se hur länge jag klara, men jag ska INTE GE UPP!



                                                       "   i t   n e v e r   g e t s   e a s i e r ,   y o u   j u s t   g e t s   s t r o n g e r .   "  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM