torsdag 6 juni 2013

Happy Swedish national day!

Hoppas ni har det bra hemma i Sverige!
Min nationaldag har haf firat hemifrån med min svenska yllekofta mamma skickat över och insvept i en film, var hemma från skolan och vilat idag kände mig inte så pigg idag på morgonen. Och var väldigt homesick hela morgonen, tittade på den vita stenen som jag visst hade på min hårddisk som var den enda svenska filmen jag har, hihi brukade titta på den när jag var liten. Öpnnade andra plopppåses som var i paketet som landade här i Australien för några dagar sen. Det mesta är presenter till v'nner och familjer ja ska ge innan jag åker hem. Massor av marabou och plopp och älgar! :)
När  kolackan var 3pm då den var 7 hemma i Sverige så  ringde jag till mammsen som precis vaknat. Vi pratade i en och en halv timma så mysigt! Så svårt att förstå att vi äntligen ska ses om bara 4 veckor!
Pratade också med mi bästa vän! <3

blev så glad när jag fick denna låda!


 
Bästa botemedlet! 
mammsen <3

det är aldrig kul att vara homesick. Idag för att jag för första gången på så länge har en dag när jag bara vart ehmma och inte gjort så nycket, då hinner tankarna ifatt och då blir det sorgligt när man tänker på hur mycket man saknar alla där hemma. Men samtidigt är det bra att ha dagar då man känner så med, för det blir man bara starkare av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM