tisdag 25 december 2012

MERRY CHRISTMAS X2

MERRY CHRISTMAS!!!
Äntligen har vi julafton här i Australien också!
Igår var det ju den 24 december, men jag fick vänta en hel dag till på julafton eftersom de firar den 25 december!
Igår var det jätte varmt, men istället för att gå till stranden sprang jag runt i köpcentret bland sjungande julköreer spelande instrument och en hel drös med folk som precis som jag var ute i sista minut med julklappar! Mitt på dagen tog jag tåget (10 min resa) till min första värdfamilj i Austinmer och tillbringa dagen där. Vi badade i deras pool, bakade och sen fixade med maten. Mmmm hummer, räkor, ostron och lax! --> Aussie christmas food!
Eftersom det var så varmt satt vi ute på deras balkong, men helt plötsligt slog vädret om och det började  blixtra åska och regna, varmt regn! mycket vanligt med sommarstormar här, men det var mysigt! Efterätten åt vi inne. Sen spelade vi kort några timmar och bara skrattade och pratade! Paket öppning blev det också, Och GUESS WHAT?! Jag ska se Ed Sheeren i februari!! AHHH! jag är såååå glad!!! :D
 Det var mycket roligt att tillbringa min svenska julaftonsdag med min första värdfamilj, de betyder mycket för mej och vi har så mpnga roliga minnen tillsammans, de kommer alltid vara min aussie family!


Idag kom min värdbror in och väckte mig.. mycket tidigt.. för att säga MERRY CHRISTMAS EMMA! Haha så söt är han, men jag somnade om och vaknade några timmar senare, hade lite frukost och sen hjälpte jag till i köket och fixa med all julmat, ojojoj vad mycket julmat vi fick fram! en stor julskinka, kalkon, potatisgratäng, musslor, hummer räkor, ostron, sallad, pumpa, fruktfat, bröd, macedonisk smördegssak, och efterätt på det!
Min värdbror och jag dekorerade också det svenska pepparkakshuset jag köpt! Blev jätte fint, problemet var bara att eftersom de är så luftfuktigt här så dröjde det inte länge innna alla väggar var lika mjuka som brödskivor och i slutet av kvällen rasade huset haha, men gott var det!
Så på kvällen ko det några släktingar till min värdfamilj hit och vi åt stort julbord, däreftr öppnade vi paket som jultomten vart och lämnat på natten innan, hihi min värdbror hade skrivit en lapp till tomten och lagt vid hans kakor och mjölk, där han var tvungen att skriva sin autograf!
Av min värdfamilj fick jag en parfym, hårpridukter (eftersom min värdmamma är frisör och vet vad mitt hår behöver haha) en liten väska, handduk och en WETSUIT!! Yewwww blev så glad! Nu har har jag en med korta armar också!
VI gick också en treasurehunt! genom hela lägenhetshuset, där morfarn gömt lappar med ledtrådar som ledde oss till julklappar hihi!

Har haft en supermysig jul men känns konstigt och tomt att inte vara tillsammans med min  underbara släkt, jag saknar dem så, så släktingar om ni läser detta ska ni veta att ni är absolut bäst och nästa jul kommer jag Go crazyyy med alla svenska jultraditioner och julmat jag missat i år!

Men nu återstår den ABSOLUT BÄSTA JULKLAPPEN i hela mitt liv bara elva timmar och trettio minuter kvar... tills jag får träffa min underbara familj!! Kan inte fatta att vi nu äntligen efter nästan 6 månader ska få krama om varandra! Saknar dem så!!!
Så nu kommer jag tyvärr kanske inte vara så aktiv igen, men ska försöka och ska försöka ladda upp någon film här med!

Juste har nu köpt mig en alldeles egen SURFBRÄDA!!! en som är bättre för nybörjare, men så underbar!! om två dagar ska jag testa den! ripcurl minimal 7'3. 

Well  time to sleep!
xxxxx



Tomten och jag har rätt lika autografer måste jag säga ;)
CHRISTMAS EVE 
eftärett
Spudley and I xxx
AUSTINMER, men jag kan lova detta är den jobbígaste backet attt ta sig upp för, speciellt när de är över 30 grader!  


CHRISTMASDAY








shoopincentret

slå in paket är inte min starka sida!

Aussie christmas fruit cake





2 kommentarer:

  1. Hej Emma, vilken mysig jul du haft. Kul med pepparkaks huset ha ha.
    Släktingarna är ju kvar, inte så mycket att längta till, men nästa jul firar vi med dig ;-)
    Kram moster Agneta

    SvaraRadera
  2. Här sitter jag och läser dina underbara stavfel och undrar om du använder dig av Google translate eller om du glömt svenskan!!! ;) eller om du helt enkelt bara råkat stava eftärett lite roligt ist för efterrätt! Haha ;* ska ju även sägas att det är tårar som ligger på kinderna!! Fy fasen vad jag saknar dig Emma!! Och god jul och gott nytt år massa gånger igen! Haha! Nu är det bara 6 månader till!! Hur coolt är det inte att du har köpt en egen surfbräda då?! Tjena mrs avundsjuk här va!!!!! Skype snart?! Har massa att berätta!!!! Puss!!! / Sara :))

    SvaraRadera

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM