fredag 13 april 2012

18 år fyller jag idag!!! - 13 april 2012

Även om man fyllerår då och då så fyller man ju bara 18 år en gång! och jag tycker att arton känns speciellt!


Dels för att man blir "vuxen" , får ta körtkort, söka till värnplikt, sitta i en bar och massa andra saker men också för att nu dröjer det ju ända tills jag fyller 20 år(!) innan jag kan fira tillsammans med mina vänner och familj igen.
Jag har ingen aning om vad jag gör om ett år vid den här tiden, men vad jag vet är att kommer vara på ett väldigt långt avstånd från alla jag känner!


Även om jag blir som ett litet barn innan alla födelsedagar, det kommer nog aldrig att växa bort, så kändes den här dagen kändes lite  extra speciell!


Jag borde sova nu!


Ska nämligen på en överasknings utflykt  imorgon med min fina familj och kusin! Spännande!


Så här såg min dag ut:


Favv-frukost på sängen!




Färska frallor med tranbär i, fruktsallad med färska jordgubbar, hallon, ananas, granatäpple, apelsin, äpple, ett medium-kokt ägg, färskpressad apelsinjuice, vanilj yoghurt & en kanelbulle



Dagen börjar med att min fina familj kommer in och sjunger för mig, där efter paketöppning(!) och sist men inte minst en stor underbar frukost.


Nu kan jag ha med min älskade familj till Australien!

Nu kommer min fina familj vara med mig under mitt år i Australien på sätt och vis.




"Wherever you go"


Dessa fina berlocker från Thomas Sabo tycker jag symboiserar Resa & Havet.





 För en totalt otekninsk människa som mig, så kommer denna lätta smidiga dator bli min absoluta bästa vän! 



Hihi vi Räknade ner de sista sekunder som sjuttonåring & välkomnade 17.14.00 början av mitt år som artonåring!



Skoldagen gick rätt så fort trots att vi har en "mördarfredag" med oändligt långa & många lektioner! Jag och mina fina vänner valde bort lunch alternativet skinkgryta och gick istället till ett mysigt fik för att äta lunch, och sååå gott det var! Kallrökt lax med apelsinsås & sallad!
Efter religion.. Kemi.. matematik.. fysik &  Samhäll var det äntligen dags för lite mer födelsedagstämning!


Fika på konditori med två av mina fina vänner.


Hem och vänta på att släkten skulle komma!


En nostaligi-bild från alldeles för många år sedan! haha så kusin-lika!


Tiden går fort!!!
Gamal Bild på mig och mina kusiner från ett av mina födelsedagskalas! Hahaha jag blir lika glad varje gång jag ser den här bilden! Alla ser så roliga ut!


Och så anlände släkten ...





 Stora delar av min närmsta släkt kom för att fira mig! nästan 20 personer blev vi och det var mycket kul! 


jag gillar verkligen min släkt! Den är en blandning av allt, men alla är så snälla & jag är så glad att jag hade en sån tur! ;)


Kvällen var verkligen jätte rolig!
När alla hade kommit skålade vi i rosa champagne!
Mamma & pappa hade förberett ett tal, där de avslöjade massa roliga & lustiga saker jag sagt när jag var liten! mamma hade också förberett en tipsrunda med frågor om mig! (Pinsamt nog hade jag inte alla rätt!!)




Efterättsdags! Mammas Underbara marängtårta med vaniljkräm & färska jordgubbar, Mmmmmm!



Älskar efterätt! Jag hade bakat 30 mini-kladdkaks-cupcakes i olika färger och former!






Sammanfattningsvis måste jag säga att jag haft en magisk födelsedag! Mina fina föräldrar har verkligen fått mig att njuta vart enda sekund av min födelsedag! Är glad att den firats tillsammans med de personerna jag älskar som mest!
Blev verkligen jätte glad för alla fina saker jag fick! Men det som känns allra roligast vara att jag fick fira min födelsedag tillsammans med min släkt, för om ett år vid den här tiden kommer detta vara en omöjlighet ( Även om jag har bjudit in alla i min släkt att komma över till Australien för att fira min nästa födesledag där, så får vi väl se hur det går, hehe)
Jag kom på mig själv när vi satt och med att sitta och le  och le och le, jag bara satt där och log,  känslan av varm riktig jäkla lycka! 



Gonatt!


[slideshow]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM